Hayali Buse

 İsmail Yusuf Kollar


Ruhum dipsiz bir kafes,

İçimde sıkışık keder

Suskun bütün kelimeler,

Haykıramıyorum...


Tutsak bahçelerimden,

Fışkırıyor menekşeler

Takılıyor kelepçeler,

Çıkaramıyorum...

 

Güneş battığı anda,

Kayboluyorum kendimde

Karanlığın üzerinde,

Gezinemiyorum...

 

Tüm hislerimle sana,

Nefesin kadar yakınım

Teninden nasıl ırağım?

Anlayamıyorum...

 

Geceden kalan özlem,

Siliyor anılarımı

Neşeli masallarımı,

Anlatamıyorum...

 

Çok çabuk unutmuşum,

Vakti dolmuş vaatleri

Paramparça saatleri,

Onaramıyorum...

 

Keşke tekrar yaşasam,

Şarkılı günlerimizi

Saf melodilerimizi,

Dinleyemiyorum...

 

Taşkın nehrin dibinde,

Çırpınıyorum durmadan

Istırabımı boğmadan,

Kurtulamıyorum...

 

Grinin soluklarında

Ateşle barınacağım!

Kendimi mi yakacağım?

Dayanamıyorum...

 

Hülyalardan uyandım,

Aşktan kaçıyorum yine

Kuytulara gitsem bile,

Saklanamıyorum...

 

Ayna gösterdi bana,

Apaçık ifşalarımı

Delik deşik sırlarımı,

Saklayamıyorum...

 

Ağlamak istiyorum,

İki gözüm iki çeşme

Ne olur aklımdan geçme!

Ağlayamıyorum...

 

Tuzlanan gözyaşlarım,

Akıyor dizelerime

Bitkin, tekdüze halime

Katlanamıyorum...

 

Kaç defa uzaklaştım,

Hayali buselerinden

Gözlerimi gözlerinden,

Kaçıramıyorum...

 

Gafletin sularında,

Sebepsizce yüzüyorum

Tek şey var ki biliyorum,

Seni seviyorum...